Skip to main content

Ondersteuning en advies parkeervraagstukken gemeente Westland

De gemeente Westland bestaat uit 11 kernen, waarvan 9 kernen in meer of minder mate een centrum met winkelvoorzieningen hebben. Elk centrum kent wat betreft de parkeersituatie een eigen dynamiek. De parkeerdruk verschilt per centrum en/of kent verschillende doelgroepen (kortparkeren versus langparkeren). Dit betekent dat er per centrum maatwerk nodig is om problemen te kunnen oplossen, dan wel te verminderen.

Gemeente Westland heeft Empaction gevraagd om inzicht te geven in ervaringen en praktische kennis over de volgende onderwerpen:
–    vergunningen parkeren (bijvoorbeeld: fiscaal/niet-fiscaal, kosten, POET, kenteken parkeren en bezoekersregelingen);
–    shop & go parkeren (bijvoorbeeld: best practices, voor- en nadelen, voorwaarden en verschil met blauwe zone);
–    automatische parkeersystemen (bijvoorbeeld: betrouwbaarheid, doelgroepen en kosten/oppervlakte besparing).

Het resultaat van de notitie is een beantwoording op de gestelde vragen. De gemeente Westland gaat met de notitie aan de slag om per kern de problemen op te lossen dan wel te verminderen.

Meer weten? Meer lezen?

Contact opnemen
Heb je ook behoefte aan inhoudelijke expertise bij een parkeer- en mobiliteitsvraagstuk? Neem dan gerust contact met ons op. Als onafhankelijk en no-nonsenseadviesbureau ontrafelen wij dergelijke kwesties als geen ander. Je kunt ons bereiken via 040-213 78 80, of stuur een e-mail naar info@empaction.nl.

Projecten bekijken
Wij publiceren regelmatig over de unieke, interessante en vernieuwende projecten die wij als Empaction draaien. Je kunt onze projecten hier inzien.