Promotie Parkeergarage St.-Jan in Den Bosch

De gemeenteraad van ‘s-Hertogenbosch heeft besloten een nieuwe ondergrondse parkeergarage te bouwen in een historische omgeving aan de rand van het centrum. Het resultaat is bijzonder mooi, zowel van binnen als van buiten. De uitdaging was om, binnen de kaders van het gemeentelijke mobiliteitsbeleid, ervoor te zorgen dat de garage vanaf de eerste dag door het publiek goed gevonden werd.

Samenwerking met publiekstrekkers

Insteek van de marketingcampagne is dat niemand naar Den Bosch komt om te parkeren. De belangrijkste doelgroep voor de parkeergarage zijn bezoekers van buiten de stad. Om hen te bereiken is de samenwerking gezocht met publiekstrekkers, zoals het theater, de winkels en de horeca. De gemeente faciliteert, met acties voor gratis parkeren en de slogan ‘hier begint het’. Iedereen kon als gast van de stad een gratis parkeeractie in de parkeergarage bestellen via de website van de garage. Op Twitter was informatie over de garage vindbaar via #PGSTJAN. Verder werden ook offline aandachtsmomenten voor de opening, zoals stickers op de parkeerautomaten en A0-posters langs de invalswegen, niet vergeten. Daarnaast is een promotiefilm ingezet, zowel in de bioscoop als online, en is er vlak voor de opening een InstaWalk georganiseerd.

Goede start

Het resultaat was veel aandacht voor de opening van de parkeergarage. De eerste dagen trok de website van de parkeergarage zo’n 1000 unieke bezoekers per dag. Na vier dagen waren er 120 reserveringen, terwijl de garage nog open moest gaan.