Empaction heeft jarenlange ervaring in de parkeer- en mobiliteitsbranche. Iedere dag opnieuw gebruiken onze experts hun kennis en bedrevenheid om het gewenste – vaak complexe – beleid naar haalbare, duidelijke projecten door te vertalen. En op die manier de vastgestelde visies van gemeenten werkelijkheid te maken. Wat ons uniek maakt? Wij zetten tot stilstand gekomen raderen in werking en zorgen dat ze optimaal blijven draaien. Niet per se door álles onder handen te nemen. Het is immers de klant die bepaalt of hij voor een totaalaanpak of de aanpak van specifieke onderdelen gaat. Maar wel door vanaf het allereerste moment oog te hebben voor een juiste aansluiting op het grotere geheel. En dat loont.

Digitale parkeerketen
Het is een gegeven: de vraag naar parkeerplaatsen is in Nederland groter dan het aanbod ervan. Om gebieden bereikbaar te houden, is goede regulering van belang zodat de beschikbare capaciteit eerlijk wordt verdeeld. Hoe zorg je dat verschillende doelgroepen elkaar dan niet in de weg zitten? Door te variëren qua parkeerrechten en tarieven worden parkeerplaatsen de hele dag door beter benut. Digitalisering van de parkeerketen maakt het makkelijker om te flexibiliseren en aan specifieke doelgroepen speciale rechten of tarieven toe te kennen.
Digitalisering werd oorspronkelijk ingezet vanuit de hang naar meer efficiëntie. Maar inmiddels is het ook voor de actuele verdichtingsopgave een geschenk. Gezien de landelijke woningnood moeten in de komende jaren binnenstedelijk duizenden nieuwe woningen gebouwd worden. Terwijl parkeren steeds vaker een showstopper lijkt, want daar is simpelweg geen ruimte meer voor. Empaction is expert op het gebied van de digitale parkeerketen. Of het nu gaat om advies en ondersteuning bij de implementatie van de diverse onderdelen in de keten, of om een traject van A tot Z: wij kennen de gehele parkeerketen en zorgen voor een werkend geheel.
De deelgebieden van digitalisering
Digitalisering van de parkeerketen behelst drie verschillende onderdelen. We hebben het over ‘visie en beleid’, ’techniek en implementatie’, en ‘organisatie en operatie’. Al ga je slechts met één aspect hiervan aan de slag, die specifieke ingreep heeft ook op andere zaken binnen de parkeerketen effect. Je kunt de deelgebieden zien als raderen die met elkaar draaien; de ene heeft – direct of indirect – altijd met de andere te maken. Dat maakt de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuw parkeersysteem complex. Het moet immers in de context van de gehele organisatie passen.
Empaction heeft jarenlange ervaring in de parkeer- en mobiliteitsbranche. Iedere dag opnieuw gebruiken onze experts hun kennis en bedrevenheid om het gewenste – vaak complexe – beleid naar de praktijk te vertalen. Wat maakt ons uniek? Wij zetten stilstaande raderen in werking en zorgen dat ze optimaal blijven draaien. Niet per se door álles onder handen te nemen. Het is immers de klant die bepaalt of hij voor een totaalaanpak of de aanpak van specifieke onderdelen kiest. Los van deze keuze, hebben wij vanaf het allereerste moment oog voor een juiste aansluiting op de totale parkeerketen. Zo maken wij de toekomst bereikbaar.

1. Visie en beleid
Een heldere visie opgesteld, maar geen idee hoe daar concreet effectieve maatregelen aan vast te hangen? Wij staan stil bij zaken als de meest passende wijze van reguleren, vergunningen en abonnementen voor verschillende doelgroepen en de geldende parkeertarieven.
2. Techniek en implementatie
Weten wat techniek en organisatie wel en niet kunnen, vraagt om vakbekwaamheid. Van de aanbesteding voor een scanauto tot aan het implementeren van een nieuw vergunningen- of parkeermanagementsysteem; wij nemen dit gedeeltelijk of geheel uit handen.
3. Organisatie en operatie
Voor een goed functionerende parkeerketen mag een efficiënte organisatie niet ontbreken. Met eenduidige en heldere werkprocessen, professioneel contract- en evaluatiemanagement, diepgravende data-analyses en een informatiegestuurde werkwijze geven onze experts hieraan invulling.